Voorlichting geven

De Imkersvereniging Haarlemmermeer geeft voorlichting over bijen door o.a. cursussen te geven waar u zich voor kan inschrijven. In maart 2017 begint een interessante introductiecursus over “bijen en hun leefomgeving”. In vier verschillende lessen wordt u meegenomen in het fascinerende leven van de honingbijen. Deze cursus vertelt over de wilde bij, de hommel en de wesp.

De data en lestijden zijn:

06 maart van 19:30 tot 21:30

20 maart van 19:30 tot 21:30

03 april van 19.30u tot 21.30

22 april van 12.00u tot 14.00 (let op, dit is een zaterdagmiddag)

Op de laatste middag kunt u o.a. een kijkje nemen bij een van de bijenvolken op het park en kunt u kennis maken met hun behuizing en leefomgeving.

De kosten voor de cursus bedragen € 50 en u kunt zich inschrijven via email.

De vereniging is ook vertegenwoordigd op lokale markten in de regio.

Kijk in de agenda waar u ons dit jaar kunt ontmoeten. Vanuit onze marktkraam geven we voorlichting over bijen in het algemeen en het belang van hun bestaan voor onze omgeving en gezondheid. Ook verkopen we verschillende soorten honing, die u natuurlijk kunt komen proeven.

Op verzoek verzorgen we bovendien voorlichtingsbijeenkomsten voor particulieren en bedrijven. Ook uw persoonlijke vragen over bijen, zwermen en bijenproducten beantwoorden we graag. Als u ons een e-mail stuurt, proberen wij deze binnen een week te beantwoorden.