Op deze pagina ziet u foto's van activiteiten van de vereniging

Openbare lezing
`Diervriendelijk tuinieren`

Tijdens deze lezing vertelt Anneke Wegman over de mogelijkheden die er zijn om in je tuin meer insecten aan te trekken als wilde bijen, honingbijen en hommels, maar ook de tuin toegankelijk te maken voor o.a. vogels en egels. Welke planten, bomen en struiken kan je hiervoor het beste gebruiken en hoe kan je dit met simpele aanpassingen voor elkaar krijgen.

Wanneer:

2 oktober 2018 19:30 inloop start 20:00 uur

Waar:

Bijenpark aan de Spieringweg 700A te Cruquius.

Kosten:

gratis toegang mits aangemeld

Bijencursus IVH 2018

Hou je van natuur en wil je meer weten over bijen, schrijf je dan in voor de introductiecursus over bijen en hun leefomgeving 2018 van de Imkersvereniging Haarlemmermeer.

In 4 cursusavonden en een praktijkmiddag nemen de imkers je mee in het fascinerende leven van de honingbijen. Ook vertellen zij tijdens deze cursus over de wilde bij, de hommel en de wesp. Tijdens de praktijkmiddag kan je o.a. een kijkje nemen bij een van de bijenvolken op ons park en kan je kennis maken met hun behuizing en leefomgeving. Kortom, een zeer interessante introductiecursus over bijen en misschien raak je zo enthousiast, dat je een cursus gaat volgen om Imker te worden.

Wanneer:

Deze activiteit is al geweest in het voorjaar van 2018. Bij voldoende belangstelling wordt deze herhaald. Stuur een mail aan de vereniging.

Waar:

Bijenpark aan de Spieringweg 700A te Cruquius.

Kosten:

€ 50,- per persoon

Inschrijven :

emailadres: imkersvereniginghaarlemmermeer@gmail.com

Overige activiteiten:

zie de agenda

Lees de leuke blog van een van onze leden Carina over de honingbijen.

Blog Carina

Op 3 maart was de Meerradio op bezoek bij de Imkersvereniging. Luister hier

Kies 3 maart 14:00 uur en dan ongeveer op 37:00 minuten

18 november 2017
Het was een mooie dag zaterdag 18 november! Op de laatste werkzaterdag van het jaar is er weer veel werk verricht. De bijen blijven bij deze temperatuur in de kast en de imkers richten zich nu op het werk in de tuin en het park. Er zijn weer extra drachtplanten en struiken in de tuin gezet, er is gesnoeid en de eerste stappen voor een kruidenspiraal zijn gezet. De enthousiaste groep heeft weer veel werk verzet. Ondersteund door speculaas appelcrumble en erwtensoep en met een flinke dosis energie gaan we in het nieuwe jaar weer verder.

Donderdag 16 november manden vlechten

In november is de cursus korfvlechten gestart. Onder de bevlogen leiding van Jac leren de imkercursisten een eigen “kieps” te maken. In januari zijn de manden klaar. Komend seizoen kunnen de imkers met hun eigen gevlochten mand zwermen ophalen!