Crowdfund actie

In de Fruittuinen in hartje Hoofddorp wil de Imkersvereniging Haarlemmermeer, in samenwerking met de Gemeente Haarlemmermeer (ontwikkeling plan Hoofddorp-Centraal) een mooi onderkomen bouwen voor onze honingbijen. De bestaande locatie heeft een gedoogstatus. De IvH streeft er naar een nieuwe locatie te bouwen met een officiële status en een bijenstal.

We zijn daarom een crowdfundactie begonnen om een bedrag van € 2.000 bijeen te werven, die de gemeente zal verdubbelen tot een bedrag van € 4.000.

Doneren kan op de website van De Nieuwe Pioniers: https://nieuwepioniers.nl/nl/projects/bijenlocatie-op-fruittuinen

Van 24 oktober tot en met 23 november 2016 is de site geopend en kan er deze 4 weken gedoneerd worden. Als we het bedrag van € 2.000 niet binnen deze termijn bij elkaar halen, worden de giften aan de gevers teruggestort. Het is dus heel belangrijk dat we dit bedrag bereiken, want anders staan we met lege handen.

Onze vraag is nu om te helpen dit streefbedrag bij elkaar te krijgen en een donatie te doen en dit bericht door te geven aan vrienden, kennissen, buren, familie enz. Er is een bericht geplaatst over deze actie op de Facebookpagina. Stuur a.u.b. dit bericht door via facebook of via de mail.

Als dank voor de ontvangen donaties hebben wij de volgende gift voor de gulle gevers:

• € 5,- Recepten van de IVH: Maak je eigen honinglikeur, honingkoek of bijenwaszalf
  • € 10,- Bloemenzaad: Maak de bijen blij met meer bloemen in je tuin met een zakje bijenbloemenzaad
  • € 25,- Workshop kaarsen maken voor 2 personen.
  • € 50,- Bijencursus voor 2 personen. 4 avonden met interessante informatie over het leven van de bij.
  • € 75,- Een middag op pad met de imker. Loop in een imkerpak mee en neem een kijkje in eenbijenkast. Voor 2 personen met lunch en honingproeverij.
  • € 100,- Bijenfeestje. Kinderpartijtje voor max. 10 kinderen met o.a. kaarsen maken en schilderen,een bijenspel, honinglunch, goodiebag.
  • € 250,- Koninginnepakket. Vermelding op nieuwe bijenstal in Fruittuinen. Adopteer een bijenkastvoor 1 jaar slinger de honing tijdens een teambuildingsactiviteit met honingproeverij.

Reactie schrijven

Commentaren: 0